Vanlige spørsmål og svar
Vi setter som regel et nedre krav på 15 sykler. Om det er ferre enn det som ønsker service, send oss likevel en melding, så finner vi nok en løsning.
Ved større etterspørsel og hos store bedrifter, setter vi gjerne opp flere dager etter hverandre.
De fleste bedriftene velger å sponse servicedagen, slik at flest mulig ansatte skal få anledning til å få fikset sykkelen sin. De ansatte betaler alltid for evt deler som blir byttet under servicen.
Vi trenger et sted hvor vi kan få stå en hel dag, med plass til verksted og antallet sykler som er booket. Om det er spådd 7 grader og regn, er det lurt om vi kan få stå innendørs. I tillegg trenger vi en kontaktperson, som kan sende ut informasjonen til de ansatte.
For at flest mulig skal kunne få sykkelen fikset, tilbyr vi som regel en enkel service – tilsvarende bronse-, liten-, eller 1 nivå-service på de fleste verksteder.
Det vi typisk tilbyr under en servicedag er: fikse/justere bremser, bytte bremseklosser/bremseskiver, justere gir, bytte evt girwire/girstrømpe, bytte dekk, fikse punkteringer mm.
Om vi ser at vi har tid, og har med oss riktige deler, er det fort mulig vi får gjort mer enn dette. Opptil 40 servicer er endel å skru på en dag, og noe arbeid krever rett og slett et fullskala verksted. De ansatte vil uansett få en skriftlig tilbakemelding når sykkelen er klar, om det er noe mer de bør få gjort.
Vi starter typisk mellom 08-09, og legger opp til å være ferdige innen 16.00. De ansatte får fortløpende beskjed, så fort sykkelen er klar.
For å ha mest mulig kontroll på antall ansatte som får plass, samt hvilke type sykler og evt hvilke type deler vi må ha med oss, er det viktig at de ansatte bestiller serviceplass på forhånd.
Vi oppretter alltid en bookingkalender i forkant, som de ansatte enkelt kan bestille plass på. Her kan de også legge inn ekstra informasjon, som hva som evt feiler sykkelen og hva slags type sykkel de kommer med. Slik har vi full kontroll, og man slipper at flere en de oppsatte plassene dukker opp på service. Dette forenkler også informasjon til de ansatte i forkant og under servicen.
Om servicen ikke er fullbooket, og ansatte som ikke har bestilt plass møter opp på dagen, pleier vi alltid å kunne hjelpe de også.
Bookingkalenderen brukes også, til å sende inn informasjon om oppmøte og deltagere i etterkant, for bedrifter som ønsker slik informasjon.
Vi har ulike pakker tilgjengelige, og vi vil på forhån bli enige om størrelsen på servicedagen. Når pakken er satt, er det ikke mulighet til å endre i etterkant, da vi beregner og setter av mannskap og tilgjengelighet etter hva som blir bestilt. Dette er også et insentiv for bedriften, til å sørge for at kommunikasjonen blir best mulig distribuert internt.
Vil følger alltid med på hvor mange som har bestilt, og vil gjøre dere oppmerksomme på om dere evt må purre på de ansatte eller sende ut informasjon på nytt.
Ja, årlig grunnservice kan inkluderes, og omfatter hjelp til eventuelle fabrikasjonsfeil, justering og kontroll av gir, bremser og nav etc. Reparasjoner og utskiftning av slitedeler betales selv.